Tipy, rady, recenze
Chopper 250XT King – Banana Joe
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221821_banana00.jpg)
Text a Foto: David Kurka – Helpmoto
Zdravím, tak jsem tu opět s něčím podpultovým.
Pro všechny zarputilé antičíňance upozornění: ,,nečti dál, utrpěný šok může způsobit nedozírné následky‘‘!!!!
Po celkem úspěšné přestavbě Chopperu 50xt – King Limited Edition jsem dostal chuť na něco krapínek silnějšího, takovej čínskej Big Mac.
No, nakonec to s masem a houskou nemělo co do činění, ale k sežrání to taky bylo!!
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221838_banana01.jpg)
Rám jsem krapínek přeřízl (pánové ne doslovně, i když to někdy tak vypadalo – haha). Zkrátil jsem zadní část a to tak značně, že zbylo místo jen na jeden Zitz Platz (sedačka), to bylo samo sebou v plánu.
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221833_banana03.jpg)
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221835_banana05.jpg)
Motůrek nalakovat, vyleštit a nyní karburace. Chce to něco originálního, karbec vedle motoru z boku jako Harley nebo jak se ta firma jmenuje, prej vyrábí nějaký motorky v USA a to je někde tam za tou louží či co. Ani vlastně nevím, jaký to má přesně výkon, můj odhad je něco kolem 25ps z původních 18ps, ale krouťáček je náramnej.
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221837_banana06.jpg)
Šup sem s laďákem. Co?? To stojí spoustu peněz?!? Pár trubek z nerezu leštička a několik hodin potu a byl na světě fešák výfukovej lacinej.
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221834_banana04.jpg)
Airbrusch má každej pitomec, co si to umí zaplatit, takže to chtělo něco zajímavého, neokoukaného. Viděl jsem film s Budem Spencerem, mimochodem jsem na tom byl v dětství odkojenej. Jmenoval se Banana Joe. A to bylo ono.
Pěkně dřevěné blikny z olšového dřeva, zrcátka z kokosových ořechů, polepky s banánama Chiquita. Přední světlo sloužilo v jednom Karlovarském baru jako lampička nad stolem, někde v rohu u milenců a svítila jim na neřesti – haha. Žádný takový, lampa sem, ať máte tmu a nestyďte se.
Řidítka jsou ze čtyřkolky, jen otočené vzhůru nohama a připravené úchyty na zrcátka se hodily, jsou z nich držáky na blikny. Do lampy jsem nacpal normální homologované světlo a bylo fertig.
Lehce předkopnuté stupačky, které mimochodem nejsou moc pohodlné, časem předělám. Přední tlumítka prodloužené, tím se zmenšil poloměr zatáčení, takže při parkování to vypadá, jako že máte Cadilac a ta silnice je proklatě úzkáááá. Ale za jízdy se řídítkama nezatáčí, tak je to ok.
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201109221839_banana02.jpg)
![Chopper - Banana Joe Chopper - Banana Joe](https://motochina.cz/storage/n201110091205_banana07.jpg)
Pro všechny kdo mají chuť se do něčeho takového pustit jen doporučuji, meze se nekladou, na blbý kecy se vykašlete. Nikdo učený z nebe nespadl, každý omyl a chyba se dají napravit, nebo upravit, stojí to jen čas a nějakou kačku. Ale ten výsledek je jen a jen pro Vás odměnou.
Zdravím - Kluk z Garáže
David Kurka
| Vydáno dne 22. 09. 2011
Chopper King 50XT Limited Edition - k obrazu svému
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141437_50chopp_00.jpg)
Chopper King 50XT Limited Edition
Text a foto: Kůrka David – V.D.O. moto
Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře.
Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.
Chtěl bych jen připomenout, že i největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici . Mrkněme např. na Harley Davidson, bez mála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie.
Nemluvím o tom, že i tato značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta většinou je to jen na nás, naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141438_50chopp_03.jpg)
Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7000 tis/min a kroutící moment 2,2nm/6250, maximální konstrukční rychlost 45km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60km, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat .
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6nm/5500, obsah 110ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat.
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141439_50chopp_05.jpg)
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141439_50chopp_06.jpg)
Takže tento brouček má převrtaný motor 110ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141439_50chopp_01.jpg)
Dnes již motocykl má svého majitele, kterému je bez mála 65 let, pokud mne pamět neklame. Viděl motocykl na výstavě, prej šel akorát z nemocnice, tak se juknul na výstavu co tam bude hezkého. Na místě zaplatil záložku a v červenci jsem mu ho přivezl. Od té doby ani vidu ani slechu, takže soudím , že jezdí dodnes bez závad.
![chopper 50 VDO chopper 50 VDO](https://motochina.cz/storage/n201107141436_50chopp_04.jpg)
Tak vrhneme se na to?
David Kůrka
technický ředitel společnosti
V.D.O. Moto s.r.o.
www.vdomoto.com
| Vydáno dne 14. 07. 2011