Tipy, rady, recenze
Chopper 250XT King – Banana Joe

Text a Foto: David Kurka – Helpmoto
Zdravím, tak jsem tu opět s něčím podpultovým.
Pro všechny zarputilé antičíňance upozornění: ,,nečti dál, utrpěný šok může způsobit nedozírné následky‘‘!!!!
Po celkem úspěšné přestavbě Chopperu 50xt – King Limited Edition jsem dostal chuť na něco krapínek silnějšího, takovej čínskej Big Mac.
No, nakonec to s masem a houskou nemělo co do činění, ale k sežrání to taky bylo!!

Rám jsem krapínek přeřízl (pánové ne doslovně, i když to někdy tak vypadalo – haha). Zkrátil jsem zadní část a to tak značně, že zbylo místo jen na jeden Zitz Platz (sedačka), to bylo samo sebou v plánu.


Motůrek nalakovat, vyleštit a nyní karburace. Chce to něco originálního, karbec vedle motoru z boku jako Harley nebo jak se ta firma jmenuje, prej vyrábí nějaký motorky v USA a to je někde tam za tou louží či co. Ani vlastně nevím, jaký to má přesně výkon, můj odhad je něco kolem 25ps z původních 18ps, ale krouťáček je náramnej.

Šup sem s laďákem. Co?? To stojí spoustu peněz?!? Pár trubek z nerezu leštička a několik hodin potu a byl na světě fešák výfukovej lacinej.

Airbrusch má každej pitomec, co si to umí zaplatit, takže to chtělo něco zajímavého, neokoukaného. Viděl jsem film s Budem Spencerem, mimochodem jsem na tom byl v dětství odkojenej. Jmenoval se Banana Joe. A to bylo ono.
Pěkně dřevěné blikny z olšového dřeva, zrcátka z kokosových ořechů, polepky s banánama Chiquita. Přední světlo sloužilo v jednom Karlovarském baru jako lampička nad stolem, někde v rohu u milenců a svítila jim na neřesti – haha. Žádný takový, lampa sem, ať máte tmu a nestyďte se.
Řidítka jsou ze čtyřkolky, jen otočené vzhůru nohama a připravené úchyty na zrcátka se hodily, jsou z nich držáky na blikny. Do lampy jsem nacpal normální homologované světlo a bylo fertig.
Lehce předkopnuté stupačky, které mimochodem nejsou moc pohodlné, časem předělám. Přední tlumítka prodloužené, tím se zmenšil poloměr zatáčení, takže při parkování to vypadá, jako že máte Cadilac a ta silnice je proklatě úzkáááá. Ale za jízdy se řídítkama nezatáčí, tak je to ok.


Pro všechny kdo mají chuť se do něčeho takového pustit jen doporučuji, meze se nekladou, na blbý kecy se vykašlete. Nikdo učený z nebe nespadl, každý omyl a chyba se dají napravit, nebo upravit, stojí to jen čas a nějakou kačku. Ale ten výsledek je jen a jen pro Vás odměnou.
Zdravím - Kluk z Garáže
David Kurka
| Vydáno dne 22. 09. 2011
Chopper King 50XT Limited Edition - k obrazu svému

Chopper King 50XT Limited Edition
Text a foto: Kůrka David – V.D.O. moto
Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře.
Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.
Chtěl bych jen připomenout, že i největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici . Mrkněme např. na Harley Davidson, bez mála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie.
Nemluvím o tom, že i tato značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta většinou je to jen na nás, naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.

Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7000 tis/min a kroutící moment 2,2nm/6250, maximální konstrukční rychlost 45km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60km, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat .
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6nm/5500, obsah 110ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat.


Takže tento brouček má převrtaný motor 110ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).

Dnes již motocykl má svého majitele, kterému je bez mála 65 let, pokud mne pamět neklame. Viděl motocykl na výstavě, prej šel akorát z nemocnice, tak se juknul na výstavu co tam bude hezkého. Na místě zaplatil záložku a v červenci jsem mu ho přivezl. Od té doby ani vidu ani slechu, takže soudím , že jezdí dodnes bez závad.

Tak vrhneme se na to?
David Kůrka
technický ředitel společnosti
V.D.O. Moto s.r.o.
www.vdomoto.com
| Vydáno dne 14. 07. 2011