Tipy, rady, recenze

Chopper 250XT King – Banana Joe

Chopper - Banana Joe Chopper 250XT King – Banana Joe
Text a Foto: David Kurka – Helpmoto

Zdravím, tak jsem tu opět s něčím podpultovým.
Pro všechny zarputilé antičíňance upozornění: ,,nečti dál, utrpěný šok může způsobit nedozírné následky‘‘!!!!
Po celkem úspěšné přestavbě Chopperu 50xt – King Limited Edition jsem dostal chuť na něco krapínek silnějšího, takovej čínskej Big Mac.
No, nakonec to s masem a houskou nemělo co do činění, ale k sežrání to taky bylo!!

Chopper - Banana Joe Tedy, Chopper 250XT King VDO MOTO, mimochodem nyní již nově Helpmoto. Základní stavba motocyklu nebyla zas tak nejhorší, jen to bylo těžké, plovací v zatáčkách a motor jak vysavač, co lapá po dechu. Všechno pryč a znova!! Tentokrát již nešlo jen o drobnosti, celý motocykl šel od píky.
Rám jsem krapínek přeřízl (pánové ne doslovně, i když to někdy tak vypadalo – haha). Zkrátil jsem zadní část a to tak značně, že zbylo místo jen na jeden Zitz Platz (sedačka), to bylo samo sebou v plánu.
Chopper - Banana Joe Hlavní rám byl lehce předkopnut a prodloužen, kyvná vidlice oproti původní China teknologik v gumovém uložení prošla změnou a to takovou, že přišly namlátit jehličková ložiska jako u okruhovky s minimální vůlí a vymezením postraních mezer v okolí rámu, kam kyvka zapadne. Bylo legrační, že tam pak ani za boha živého nechtěla. Krapínek to inženýrům v Chině ujelo a rozteče šroubů se nezbíhaly. Pak mi došlo, že gumové uložení je pro ně při výrobě snažší protože se půl centimetru s tím dá hýbat a chyba při odvrtání vlastně už žádná chyba není, protože při použití většího bac hameru to tam vleze. Motorka v zatáčkách sedí jak bob na bobové dráze.
Chopper - Banana Joe Tedy kyvku jsem měl rám taky, ,,hm a jak teď‘‘. Motůrek ven a hlava moje protáčela závit za závitem - ,,cink křup, tupé zvuky a byl nápad na světě‘‘. Písty ze 150 ccm motoru endurový s kopresním tvarem a výlisky na vetily celkem hlubokými - hm to nebude špatný!! Jen se musely krapet dole flexou ubrat, aby svou délkou nenarážely na setrvák klikovky. Hlava díky tomu šla 2,3mm dolů, ojojoj to bude komprese, ještě že to nemá start páku !!
Motůrek nalakovat, vyleštit a nyní karburace. Chce to něco originálního, karbec vedle motoru z boku jako Harley nebo jak se ta firma jmenuje, prej vyrábí nějaký motorky v USA a to je někde tam za tou louží či co. Ani vlastně nevím, jaký to má přesně výkon, můj odhad je něco kolem 25ps z původních 18ps, ale krouťáček je náramnej.
Chopper - Banana Joe Takže, nějaké to sací koleno z nerezu, ať to vypadá. Jo a pak přišel malér! Sání prodloužilo a zpomalilo plnění motoru – oou, jak a co stím? No, bylo to bloumámí, převrtávání a laborace, buď to jelo jako neskutečný prase, ale jen do 4000 ot/min a pak nic, a nebo obráceně, dusila se potvora a pak by trhala asfalt. Nakonec to bylo jednoduché, udělat průměr sání o něco menší aby nebral tolik vzduchu a neplašil se. Mělo to sice menší výkon, ale za to to jelo od spoda nahoru tak nějak plynule.
Šup sem s laďákem. Co?? To stojí spoustu peněz?!? Pár trubek z nerezu leštička a několik hodin potu a byl na světě fešák výfukovej lacinej.
Chopper - Banana Joe Nádrž jsem použil z 50XT Choppera z první přestavby, je malá a udělá mohutnější efekt motoru a tak nějak se mi tam líbila víc, než ta buclatá originál bambule. Jen jsem převařil hrdlo na pravou stranu, je to prostě jen hezčí.
Airbrusch má každej pitomec, co si to umí zaplatit, takže to chtělo něco zajímavého, neokoukaného. Viděl jsem film s Budem Spencerem, mimochodem jsem na tom byl v dětství odkojenej. Jmenoval se Banana Joe. A to bylo ono.
Pěkně dřevěné blikny z olšového dřeva, zrcátka z kokosových ořechů, polepky s banánama Chiquita. Přední světlo sloužilo v jednom Karlovarském baru jako lampička nad stolem, někde v rohu u milenců a svítila jim na neřesti – haha. Žádný takový, lampa sem, ať máte tmu a nestyďte se.
Řidítka jsou ze čtyřkolky, jen otočené vzhůru nohama a připravené úchyty na zrcátka se hodily, jsou z nich držáky na blikny. Do lampy jsem nacpal normální homologované světlo a bylo fertig.
Lehce předkopnuté stupačky, které mimochodem nejsou moc pohodlné, časem předělám. Přední tlumítka prodloužené, tím se zmenšil poloměr zatáčení, takže při parkování to vypadá, jako že máte Cadilac a ta silnice je proklatě úzkáááá. Ale za jízdy se řídítkama nezatáčí, tak je to ok.
Chopper - Banana Joe Zatím mám najeto 1300 km, asi tak, není moc času a vše je zatím bez problému, když nepočítám, že mi upadlo za jízdy zadní světlo a vyselo pak chvilku jen na drátkách, no asi se mu udělalo zle z té jízdy - hen héén blublblubllblabla.
Chopper - Banana Joe Jen tak z legrace jsem motocykl přihlásil do Bohemian Custome Bike přestavby roku 2011 na výstavišti v Praze Holešovicích u příležitosti Výstavy Mototcykl roku. No a světe div se, byl jsem jediný s Chinskou motorkou, zbytek samej Harlej za půl míče jestli né víc, frajeři z celé republiky a Evropy, teda klobouk dolů, byli tam krásné kousky. Ve své kategorii jsem dostal 5. místo. To není špatné na kluka z Garáže ne?!! Nikdo nechtěl věřit, že je to Čínská motorka.
Pro všechny kdo mají chuť se do něčeho takového pustit jen doporučuji, meze se nekladou, na blbý kecy se vykašlete. Nikdo učený z nebe nespadl, každý omyl a chyba se dají napravit, nebo upravit, stojí to jen čas a nějakou kačku. Ale ten výsledek je jen a jen pro Vás odměnou.
Zdravím - Kluk z Garáže
David Kurka

| Vydáno dne 22. 09. 2011

 

Chopper King 50XT Limited Edition - k obrazu svému

chopper 50 VDO Čína trochu jinak, aneb stavba k obrazu svému
Chopper King 50XT Limited Edition


Text a foto: Kůrka David – V.D.O. moto

Ať si každý říká, co chce, ale popularita čínských motocyklů roste a to zejména ve věkové kategorii náctiletých a to je velmi dobře.
Chtěl bych popíchnout všechny zarputilé odpůrce těchto motocyklů a ukázat, co vše se dá vytvořit z motocyklu za nákupní cenu pod třicet tisíc korun.

Chtěl bych jen připomenout, že i největší a nejznámější výrobci motocyklů nevyrobí stroj, se kterým je každý spokojen a cena takového stroje mnohdy přesahuje několikasettisícouvou hranici . Mrkněme např. na Harley Davidson, bez mála každý, kdo si zakoupí takový stroj v základní verzi jej za neskutečné peníze přestaví a upraví podle své fantazie.
Nemluvím o tom, že i tato značka trpí svými profláknutými poruchami a neduhy, ale to sem nechci tahat. Chci jen říci, že pokud chceme motocykl podle svého gusta většinou je to jen na nás, naší šikovnost a naší šrajtofli, nicméně spousta věcí se dá udělat doma a bez větších nákladů.

chopper 50 VDO Chopper King 50XT Limited Edition
Vzal jsem si na paškál 50XT Chopper King, základní výkon 2,6 koně při 7000 tis/min a kroutící moment 2,2nm/6250, maximální konstrukční rychlost 45km /h, které lze snadno přesáhnout na nějakých 50-60km, když je dobrý vítr - haha. Jasně, prdítko za pár korun, tak co od něj čekat? Tak mrkejte co vše s tím jde udělat .
MOTOR: výkon se dá zvednout až na 6,9 koně a 7,6nm/5500, obsah 110ccm (bez úpravy CDI). Tak to už stojí za zmínku ne? Tento motor se dá bez větších potíží převrtat.
chopper 50 VDO chopper 50 VDO Upravit sání, lepší filtr, 98-100 okt. benzin. Nějaký ten převod do rychla a upaluje to 90km/h kopec nekopec. Je pravda, že to není zadarmo, ale za takovou úpravu u renomovaného výrobce, když si ji uděláte sami, což nedoporučuji (dílenské vybavení a zkušenosti ) vyjde bez mála kolem 40-50tis a to jsme hodně při zemi. Záleží také na tom jakou firmu kitových dílů zvolíme..
Takže tento brouček má převrtaný motor 110ccm, rozšířené sací hrdlo, sportovní filtr, který je schovaný v originál chrom obalu, rádoby laděný výfuk, ale je to vlastně jen leštěná nerez trubka vytvarovaná do tvaru rohu. Předstupáky, rovná nerez řidítka, prodloužené vidlice, otáčkoměr, který není v základní výbavě. Komplet celý lak v perleti 6 vrstev laku, leštěné vše co se vyleštit dalo, lakované doplňky (třmeny, kotouč, brzd.pumpa atd.).
chopper 50 VDO Zvuk je príma jako Harley Davidson . Když jsem na výstavě Motocykl 2007-2008 chtěl přilákat pozornost, stačilo jen nastartovat a všichni se sesypali kolem našeho stánku a čekali neskutečné hovado s velkým motorem . Každý kdo prorval hlavu skrze dav pak úžasnul nad tím, co viděl . Malý brouček co pěkně bafá na všechny a vypíná hruď ,,jsem Číňan, to koukáte co‘‘
Dnes již motocykl má svého majitele, kterému je bez mála 65 let, pokud mne pamět neklame. Viděl motocykl na výstavě, prej šel akorát z nemocnice, tak se juknul na výstavu co tam bude hezkého. Na místě zaplatil záložku a v červenci jsem mu ho přivezl. Od té doby ani vidu ani slechu, takže soudím , že jezdí dodnes bez závad.
chopper 50 VDO Takže pro každého šikovného klučinu s fantazií a Tátou, který má srdce na správném místě , když vidí, že synátor má snahu něco stvořit a k něčemu tíhne. V dnešní době internetu, zahálky a drog není investice až tolik vysoká. A nákladnost se rovná náročnosti každého z nás. Bez peněz do hospody nelez tu neplatí, základní úprava pokud si necháte převrtat motor se pohybuje kolem pár tisícovek, zbytek si samy stvoříte doma, podle šikovnosti a vkusu každého z vás. Mne přestavba vyšla na cca 16-17 tis, ale vše včetně laku jsem si dělal sám. Myslím, že v dnešní době a cenách je to k zamyšlení co myslíte?
Tak vrhneme se na to?

David Kůrka

technický ředitel společnosti
V.D.O. Moto s.r.o.
www.vdomoto.com

| Vydáno dne 14. 07. 2011 

 

 

V.D.O. MOTO - EXPLORER 125

Explorer 125 V.D.O. MOTO - EXPLORER 125 - náš test
Někde jsem slyšel, že srdce a první pohled rozhoduje o koupi motorky. Já mohu s klidným srdcem prohlásit, že můj první pohled na tuto motorku padnul okamžitě. Velice zajímavě vyhlížející endurko, které v naší republice prodává společnost V.D.O. MOTO, svým novým designem určitě upoutá nejednoho zákazníka a může být věrným společníkem na cestách mladších nadšenců jedné stopy a nejen těch mladších.


V jednoduchosti je síla …
Tak tohle rčení tady platí dvojnásobně. Pokud má někdo problém vyznat se v dnešním přetechnizovaném světě, není důvod ke strachu. Zcela jednoduché ovládací prvky, na které se dá zvyknout během pár prvních kilometrů, jsou na svém tradičním místě, jak už to tak u čínských strojů bývá a jediný výkřik moderní doby je modře svítící digitální displej. Explorer 125 A opět nic složitého. Ukazuje rychlost, kterou jedete, počet ujetých kilometrů, kontrolka světel, bliken, stav paliva v nádrži, neutrál a ještě pár drobností. Tak, nastartovat a jedeme. Jenže kde je spínací skříňka a klíč? Píši, že vše je na svém místě, ale tohle je opravdu jinak. Na předním pravém bočním držáku světel trčí klíček do světa. Explorer 125 No nevím, ale určitě to má svůj důvod, a kdo chce mít klíček nahoře u řídítek, stačí jen trochu šikovnosti a chvilka kutilství. Ale myslím, že není důvod hned každou jinou věc na motorce upravovat ke staru, během pár startů si na to člověk zvykne a řekl bych, že to umístění je možná lepší, než se na první pohled zdálo. Jinak nakopávačku najdete jednoduše na svém místě a jde s ní motorka nastartovat bez větších složitostí. Samozřejmostí je i elektrostartér, který opět jednoduše funguje na zmáčknutí tlačítka.
Motor, jak ho (ne)známe …
Pravda, čtyřtaktních 125 kubíků není žádná divočina, a ještě když k tomu přidám zastaralý systém OHV, řekne si každý, nic nového pod sluncem, ale …! Ten motor nás opravdu příjemně překvapil. Výrobcem je známá čínská firma LIFAN, která dala motoru do výkonu 7.2kW při 8500 ot. Zase hra čísel a opět žádná vyjímečnost, tak proč to moje ale …! Nejde totiž o napsané údaje od výrobce, či distributora, ale o skutečnou funkčnost motorky, které vládne tento slušně nastavený motor se stojatým válcem a s vyváženou klikou. Tak to je to, oč tu běží.
Explorer 125 Po nastartování se motorka hlásí lehce dunivým zvukem, ale nebojte, v noci nikoho rušit nadměrným hlukem nebudete. Motor jde pravidelně a díky vyvážené klice nepřenáší do stupaček žádné vibrace. To se to jezdilo. Ani po více ujetých kilometrech žádné brnění nohou nebo jiných partií těla. Motorka akcelerovala na každé pootočení plynu a předek se zvedal na pětku ještě v osmdesátce. Možná jen bych doporučil jiný typ karburátoru, protože tenhle trochu za motorem zaostává a strhává celkovou výkonnost motorky. Ale i tak jsme maximálku naměřili 120 km/hod (ještě by to jelo, ale nechtěli jsme novou motorku zbytečně přetěžovat) a v kopcích i se spolujezdkyní to stále upalovalo na stopětadvácu slušně bez většího zadýchávání. Pětistupňová převodovka s jedničkou dole, šla ze začátku trochu ztuha, ale po výměně oleje tam kvalty cvakaly lehoulince a přesně. Žádné překopávání se nekonalo, jen ten neutrál se špatně hledá, ale to známe i u jiných značek a modelů.
Jsme v obraze, rám se povedl …
Nedávné výroky některých motoristických odborníků na čínské dílenské zpracování, se pomalu ale jistě rozpadají v nenávratnu. Stále zlepšující se kvalita výroby je viditelná každým novým modelem, a ani tento není stranou pokroku. Sváry jsou čisté, vše do sebe zapadá, jak má a nikde nic nenarušuje celkově příznivý dojem motorky.
Explorer 125 Kyvná vidlice je zavěšena vnitřním uchycením a tlumí ji olejový centrál se stavitelnou tuhostí pružiny. Někomu možná bude chybět přepákování centrálu, ale myslím, že i bez této vymoženosti tlumič pracuje jak se od něj očekává. Rám se zdá být pevný a po celý náš test držel bez jediného prasknutí a to jsme jezdili i v obtížném terénu a na crossové trati. Zde se také velice slibně chovaly přední masivní vidlice, u tohoto modelu jsou použity stále více preferovanějšího typu upside-down. Explorer 125 Jen pozor v terénu na řidítka, jsou zde taková normální nic světoborného, ale vzhledem k faktu, že se jedná o motard na silničních kolech a je určen pro silniční provozování a ne na nějaké skákání na trati, jsou dostatečně pevná. Jen jsme měli pocit, že jsou zbytečně široká. Pro nadšence řádění v terénu, doporučujeme však dát řidítka jiná.
Sadmnáctipalcová kola vás spolehlivě dovezou na rozbitých silnicích i polních cestách a není znát žádné nepříjemné drncání. Přední o rozměru 100/80 a zadní 120/80 působí dojmem dospělácké motorky, ale zároveň i jezdci menší postavy nepotřebují štafle pro nastoupení. Při projíždění vyfrézovaného úseku silnice měl jezdec pocit, jako by pouze přejížděl po krabičkách zápalek.
Explorer 125 Explorer 125 Sedadlo je jednodílné, dostatečně dlouhé a pohodlné pro dvě osoby, ale tvrdé. Neškodilo by o trochu měkčí posezení vzhledem k faktu, že po delší jízdě bolí sedací část těla a musíte dělat častější zastávky. Po čase si ale člověk i na toto zvykne. Kotoučové hydraulické brzdy na obou kolech fungovaly a nechci se zde rozepisovat o brzdění typu zadní kolo ve vzduchu apod. Mám pocit, že pokud dokáže motorka se dvěma jezdci v sedle ve sto kilometrové rychlosti zastavit téměř na místě, jsou další slova zbytečná.
Vidím a jsem vidět …
Je opravdu potěšující pro nás uživatele, že se na trhu objevují čím dál lépe vyrobené stroje a EXPLORER 125 je toho zdařilým příkladem. Společnost V.D.O. MOTO, dokázala skloubit funkčnost motorky ruku v ruce s elegancí a neotřelým designem.
Explorer 125 Explorer 125 Plasty jdou do sebe bez znatelných mezer, a oproti starším modelům jsou pružné a určitě nebudou po několika kilometrech praskat a lámat se. Co se mi opravdu líbilo, jsou světla. Dvě kulaté čočky nad sebou, která svítí jak o život a možná ještě víc. Tahle světla jsou použita i u některých čtyřkolek z čínské produkce a opravdu za jízdy nemám o sebe strach, protože tohle intenzivní světlo je nepřehlédnutelné ve dne i v noci. Večerní jízda se stala požitkem a byla radost odpovídat všem blikajícím kamarádům na pozdrav. Samozřejmě se dá nastavit sklon svícení, ale já jsem raději, když mne moje okolí vidí.
Explorer 125 Radost budete mít i z maličkostí jako jsou některé drobné doplňky v imitaci karbonu nebo látkové odkládací pouzdro na zadním rámu, kde se nacházelo nějaké nářadí. Bohužel v našich končinách bych si tam nedával nic důležitého a peníze už vůbec ne. Dá se to sice odepnout a vzít sebou, ale kdo by se s tím pořád tahal. Proti nedovolenému odjetí motorky cizím člověkem je možnost uzamčení předních vidlic řízení. Nemohu však popsat fukčnost zámku, protože jsme dostali dva klíče a ani jeden nám tam nešel zastrčit a nešlo s tím pootočit.
Co říci na závěr? Test nám ukázal, že se opravdu na trhu začínají objevovat motorky účelově zaměřené pro určitou skupinu uživatelů - pro naše mladé a začínající jezdce, ale které mohou sedlat i pokročilejší a náročnější jezdci.
Explorer 125 Ke konci testu se nám začala škvařit guma oddalující plastový kryt výfuku, ale asi se jednalo jen o tento jeden stroj a vůbec to nezměnilo náš názor, že EXPLORER 125 je a bude dobrou volbou pro spousty spokojených jezdců.

EXPLORER 125 technická data zde >>>

A co na to testovací jezdci?

STREETBOY (Michal) - testovací jezdec:
Velice příjemné svezení, dobrý zátah, žádné vibrace jen lehké ve stupačkách spolujezdce. Stačilo by pod uchycení na rámu dát nějaké pryžové mezipodložky. Jen mi vadila ta širší řidítka. Těžko se mi s ní loučilo.

BÓĎA (Bohouš) – příležitostný mechanik:
Měl jsem pocit, že to lehce uskakuje na rovné silnici, ale jinak hodnotím velmi kladně jak zpracování, tak i jízdní vlastnosti.

NIKY (Nikola) – asistentka a batůžek:
Z ženského pohledu mi připadala stejná jako všechny ostatní, které vídám. Vůbec jsem nechápala, proč s tím všichni tolik nadělají. Po první jízdě, kterou jsem jako „batůžek“ úspěšně absolvovala, už mi nepřišla tak úplně normální. Doteď nevím, co se mi na ní líbilo, každopádně tam něco bylo. Od té doby jsem se na jízdu vždy těšila. Možná jen tam byla trochu úzká sedačka, ale to se v zápalu jízdy ztratilo. A ještě malou připomínku, lehce brní nohy od stupaček spolujezdce. Na konec mi bylo i líto, když jsme jí museli po testu vracet.

www.motochina.cz

| Vydáno dne 28. 08. 2008